onsdag 12. september 2012

Almere triathlon, longdistanse classic. ( 30 ars jubileum )

Alt var tilrette for a fa en fin opplevelse.
Jeg har hatt mange fine treninger med Aack og Fjellgeitene. Fikk stotte av min bror. Vaeret var perfekt med lite vind og 23 grader. 300 deltok i den hele og 400 i den halve. Sa da startskuddet gikk var det nok folk a henge pa. Utrulig at nar du vet at du skal holde pa hele dagen, at du likevel la deg reve med og ikke klarer a opne fornuftig. 32 minuter pa den forste 1900 m runde er nemlig galskap for en darlig svommer som meg. Tok det derfor roligere i neste runde, men 1.07 etter 3800 m var likevel godt under 1.15 som jeg hadde tenkt a bruke. 

To og en halv minut i t1 var ogsa mer en godtjent. Begynte a sykle litt rolig siden jeg folte at jeg hadde svomt med kansje for hoy puls. Jeg hadde verken pulseklokke eller speedometer, men kunne regne ut etter 10 km at jeg holdt 33 km/t. Dette var tempoet jeg ville holde hele veien. Sa ble jeg inhentet og lott meg reve meg igjen. Jeg la meg 10 m bak og holdt samme fart helt til en gruppe med 6 man kjorte forbi. Disse la sa tett at det var mye mer effekt a ligge etter disse. Snittet gikk opp til 36 km/t. Litt surt a se at de foran meg syklet sa tett. Spesial nar det var side vind la de seg helt pa hjul. Jeg lott meg ikke friste, hadde jo klubfargene pa.







I 3e runde ble vi godt blandet med de som deltok i den halve triathlon og begynnte en time seinere. Etter uopmerksom kjoring mistet jeg sa gruppen og ble mye elene siste to rundene. Snittet gikk ned igjen til 35 km/t, som var ogsa mye bedre en forventet. Men det var na det begynte. Krampen jeg fikk i hoyre larbein ved ingangen av 3e sykkelrunde var glemt. Jeg tok av sykkelskoene for jeg kom in i t-zone for forste gang i livet. ( er du ikke stolt av meg Geir ? ). Brukte faktisk bare 2.30 i t1 og 2.23 i t2. Dette var ogsa kjappere en jeg forventet, men den tiden jeg vant i t1 og t2 tapte jeg i t3 og t4 . Jeg matte nemlig en ta en tur i skogen i bode 1e og 2e loperunde. Vet ikke helt om jeg bommet pa matten underveis eller bar fordi magen min har vaert litt darlig hele uken. Hver runde gikk tungre og seinere. Heldighvis fikk du mye stotte av publikum som kalte navnet ditt (som sto pa startnummeret) og ga morsomme komentarer.

De to siste rundene (av 4 ) lop min bror med pa den mest kjedelige delen helt til du kom til en gal jeng som sta og grillet,hadde hoy musik pa og heiet. Under lopingen sa jeg at jeg hadde mulighet a komme under 10 timer, men da jeg folte krampen komme tilbake i andre runden provde jeg bare a tenke pa a komme i mal. Siste runde sa jeg at jeg enda hadde mulighet a klare det under 10 timer, sa jeg hoppet over siste drikkestasjon for a vaere sikkert. Helt herlig a klare det. Jeg hadde jo bare dromt om 10.59 . Det ble 9.56.03. ))))) Jeg takker for mange goye treninger med klubben !

Av Maarten Boting

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...