torsdag 8. oktober 2009

Fjellgeit-lekene 2009 - 7. november

Finn frem joggesko og stilongs, og bli med på et par timers uhøytidelig breddeidrett på lavt nivå, med tevling i følgende klassiske disipliner:

- 60 meter løp
- Lengdehopp med tilløp 
- Kulestøt
- 400 meter sykkel (hybrid)
- 800m løp (400m junior)

Dette blir en god dose nostalgisk idrettsfylking i kjent Gerhardsen-stil, og stoppeklokker og målbånd hører selvsagt med når fjellgeitene møtes til kappestrid.

Det vil bli kåret vinnere i tre klasser (herre, kvinne og junior) i hver enkelt disiplin og sammenlagt. ALLE kan delta. Ta med 30 kr, det skulle dekke kjøp av premie ol. Om kvelden blir det After-Goat på Dr. Wiesner, med skål og salutt. Klikk på lenken nedenfor og meld deg på i dag. Det kommer mer informasjon om Fjellgeitlekene etterhvert.

Fjellgeit-lekene 2009 - 7. november kl 13 på Skansemyren.
Påmeldingsfrist: 25.oktober, men man må ikke vente til siste dag med å melde seg på :-)

Klikk her for å melde deg på.

17 kommentarer:

  1. Da er nok vi bortreist, synd for jeg er et stort talent på 60m;)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg regner med du ville gjort rent bord i den disiplinen, Monica. Det er jo synd at ikke alle Hødden-fruene kan stille denne helgen, men Linda har allerede meldt seg på, og for å være helt ærlig, jeg tror ikke hennes meritter innen friidrett vil virke avskrekkende på noen som helst -så hun får nok selskap :-)

    SvarSlett
  3. Hva er det du sier Lars? Er jeg ikke god? Jeg som var aktiv i Radøy friidrettslag i mine yngre dager. Tenker å gjøre rent bord i de fleste disipliner. Vurderer og å delta i herreklassen, for å få litt utfordringer. Så det så!

    PS Monica - synd du ikke er der, men det øker bare mine pall-sjanser, så God tur!

    SvarSlett
  4. Vi er bort reist vi også desverre:( Hadde vært kjekt å være med, men regner med at dette ikke blir siste gang:)

    Stå på Linda! Regner med at konkurranse instinktet våknet:)

    SvarSlett
  5. Lurer på hvorfor Sykkel ble en gren? Har aldri sett sykler på en løpebane før! Mon tro arrangøren prøver å sikre seg pall plass?

    SvarSlett
  6. Alle øvelsene er hentet fra det velkjente Idrettsmerket, som har godt rotfeste i norsk breddeidrett, og 400 meter sykling på flatt terreng, burdre være ideelt for den kruttsterke austlendingen også. - Arrangøren har dessuten bare trent i underkant av 5 timer på sykkelen siden mai, så det tror jeg skal gå greit...

    SvarSlett
  7. Lars tok med sykkel for min del. Jeg blir helt skjelven når han går med sykkelbukse:)

    SvarSlett
  8. Beklager Linda, men denne gangen stiller jeg ikke i sykkelbukse!

    SvarSlett
  9. Men løpetights? Det er noe veldig spennende med en flott mann i tights:) Kanskje det er det som skal til for at jeg skal løpe 60 meter på under 5 minutter?

    SvarSlett
  10. Ja, men nå må du besinne deg en smule, Linda. Denne bloggen har en stor andel mannlige lesere som ikke setter så stor pris på den slags amorøse kommentarer.

    SvarSlett
  11. Det er greit det. Vi får ta det på kammerset:)

    SvarSlett
  12. Dette blir bra! Jeg har allerede bestilt helsekostpreparater fra øst-europa og går for seier i kulestøt.


    Ps.
    Jeg hadde aldri trodd at disse sidene skulle ende som åsted for flørting og kjæresteri! Men det er vel slik det går når småbarnsforeldre anskaffer seg to datamaskiner...

    SvarSlett
  13. Blir det arrangert kurs i kulestøt før konkurransen? ev. vil det være en egen klasse for "kjeivhendte" ? mvh Wenche.

    SvarSlett
  14. Det blir vel ikke det, men jeg tror det er svært få av oss som noen som helst erfaring med denne disiplinen, om det kan være en trøst. Det står jo selvsagt mye om kulestøt på nettet og Wikipedia kan være et bra sted å starte den teoretiske delen av forberedelsene.

    http://no.wikipedia.org/wiki/Kulest%C3%B8t

    SvarSlett
  15. PÅl! Wenche kan bare ta det helt med ro. Høddens svakeste, tregeste og mest vinglete dame er jo påmeldt. Anbefaler at alle tar 100 steg bakover når jeg skal kaste kulen. Klarer jo knapt å kaste en snøball forbi mine egne tær, så dette blir spennende!

    SvarSlett
  16. Til orientering. Jeg har lagt inn en liten endring i programmet. Juniorene skal få slippe å løpe 800 meter, de kan gi seg etter 1 runde (400m).

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...