mandag 31. mai 2010

Fellestur med rekord opp Stoltzen

5 stykker møttes til en fellestur opp Stoltzen idag. Ståle E, Haagen, Morten, Lars og Pål løp rolig opp og ned Fjellveien før starten gikk.
En ny strategi var tenkt ut av meg, løp / gå alt du er god for frem til redningsbåren og se hva som skjer deretter. (dvs når kommer smellen med stive bein og lav moral etter en altfor hard åpning). Dette ble også testet igår og da smalt det noen trapper etter båren. Men uten evne til å lære av egne feil ble samme strategi prøvd i dag. Det var kun jeg som hadde bein til dette nå, andres bein var preget av både sykkelritt og nattjazz arrangementer.

Redningsbåren passeres på raske 5,53 og oppover går det. Foran meg har jeg siden litt etter starten hatt en kar som hele tiden nesten taes igjen før han tar en 30 sekunders løpeperiode. Plagsomt, men også en enormt god hare. Og dette virker. Ved tretrappene ser jeg på klokken at det er gode muligheter for ny pers og gir gass oppover alt hva jeg klarer. Målplassering på 12,22 og klart ny rekord. Takk til haren selv om han på slutten forsvant for langt foran meg.
Bak kommer Haagen inn til enda en ny forbedring av pers, 13,29 denne gang, og deretter Lars, Morten og Ståle. Etter litt restitusjon fortsetter vi til Brushytten og ned til Fjellveien igjen.

For min del var ytterligere et klesplagg kastet siden forrige tur og igjen ble det forbedring, men fra nå av sitter ikke de resterende plaggene like løst. Neste rekord må nok taes ved bruk av forbedret kondis og styrke.

1 kommentar:

  1. Gratulerer med superløpet, Pål. 12,22 blir virkelig noe å bryne seg på fremover, og det er imponerende at du nærmer deg 11-tallet!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...