søndag 27. september 2009

Debut med startnummer på brystet.

Etter å ha hatt en jevn forbedring av bestenoteringer i Stoltzekleiven i løpet av vår/høst 2009, fra 18-tallet ned på 16-tallet (16:11 som bestenotering 5 dager før løpsdagen), hadde jeg et rimelig håp om å se 15-tallet i min debut som deltager i Stoltzekleiven Opp. Fredag ettermiddag satte et forkjølelses virus inn støtet bakerst i svelget, og angrepene fortsatte i løpet av kvelden og natten med uforminsket styrke. Lørdag formiddag gikk derfor med til en indre argumentasjon for/imot deltagelse. Etter inntak av 1000 mg C-vitamin, flere kopper te m/honning og en drøy dagsrasjon med paracetamol gikk "for"-siden av med seieren.

Oppvarming sammen med Lars gikk greit, og ved start var motivasjonen rimelig grei. Oppover løypen ble jeg raskt forbikjørt av de 6-8 som startet rett bak, og jeg fikk en følelse av at eget tempo var veldig svakt. Forkjølelses viruset så igjen muligheten til å få overtaket, og angrep som ved et blitzangrep. Game over, resignasjon og tid på 18- eller 19-tallet ble forventet, men jeg fortsatte i mitt eget tempo oppover. I trappene kjente jeg at det var litt krefter igjen, og fikk gått forbi 2-3 medløper oppover i innspurten. Overraskelsen var meget stor da jeg hørte speaker si 15:44. Helt uventet ny pers - og meget fornøyd! Evnen til å bedømme egen fart derimot, var tydeligvis helt i skoddeheimen, og jeg tror jeg må begynnne å merke meg mellomtider dersom pers skal senkes ytterligere. Mål for løpet i 2010 er herved satt: "Noe på 14-tallet". Dagen ble avsluttet med en solid 6-1 seier til Liverpool over Hull - YNWA, hverken i Stoltzen eller på Anfield!

2 kommentarer:

  1. Gratulerer nok en gang med det gode løpet. Jeg har tillat meg å legge inn bildet jeg tok av deg på toppen, for å krydre en ellers glimrende løpsrapport.

    SvarSlett
  2. Samtidig som jeg humrer godt over innlegget ditt, må jeg erkjenne at du hadde gitt meg en vesentlig tøffere konkurranse om du ikke hadde vært heftet av virus og sterke droger. Kjenner allerede nå en snikende nervøsitet for løpet i 2010... Ønsker deg (under tvil) god bedring!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...