fredag 20. august 2010

Zumba er Gøy!




Denne uken reklamerte Knarvik Treningsenter for en event i Nordhordlandshallen i Knarvik der de innviterte alle til å komme å delta på Zumba i dag. Zumba er en mix av mange forskjellige latin amerikanske danser. Salsa, reggaeton, cumbia, bachata osv. Utrolig fengende musikk og gøye øvelser. Mange øvelser som går på mage, rumpe lår, og det å kunne kontrollere forskjellige kroppsdeler fra hverandre. Overkropp, hofter osv.

Siden dette var helt gratis og jeg hadde en fridag, inviterte jeg med meg søsteren til Steinar (min kjære) på eventen. Vi stilte klare klokken 6 for å se om dette var noe vi kunne tenke oss og fortsette med eller ikke. Det strømmet til med damer i alle aldre. Mange veltrente og andre ikke fullt så trente. Tilsammen deltok vi rundt 300 stk. Mange flere enn jeg hadde ventet at skulle komme.

3 entusiastiske instruktører fikk oss til å prøve så godt vi kunne å vrikke og bevege mange deler av kroppen på en gang. Vi fikk det selvsagt ikke til helt slik instruktørene viste, men vi gjorde så godt vi kunne, og lærte oss noen steg kombinasjoner, samtidig som svetten rant. Etter to timer måtte vi gi oss. Melkesyren var kommet for å bli både i armer og ben.

Jeg kan anbefale til de som liker gruppetrening også å prøve zumba. Dette var knallgøy og anstrengende. Tiden gikk kjempefort!

Nå kjenner jeg, mens jeg ligger her å skriver på pcen, at gangsperren sikkert har kommet i kroppen til i morgen.

Jeg gleder meg til flere Zumbatimer fremover. Kansje jeg til og med lærer noen fine "moves" jeg kan benytte når jeg kan begynne å gå på byn i oktober!; )

2 kommentarer:

  1. Dette ser veldig kjekt ut, Guro -og to timer med slike bevegelser må være kjempegod trening. Kanskje du kan hente frem noen akrobatiske zumba-moves i Stoltzeløpet også...

    SvarSlett
  2. Nå snakker vi trening ja, Sats begynner med zumba i september og gjett hvem som stiller først i køen;) Lover en skikkelig oppvisning etter Stoltze helvete;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...